Tartu Aleksander Puškini Kool kandideeris keelekümblusprogrammi kvaliteediauhinnale ning 10. novembril 2016.a Tallinnas toimunud keelekümbluskonverentsil “Mitmekeelne õppekeskkond – võimaluste paljus” pälvis tunnustiitli “Keelekümblusasutus 2016”.
Keelekümblusprogrammi juhtkomitee otsus põhines järgmistel asjaoludel:
- Koolis toimub teadlik keelekümblusprogrammi juhtimine, kuhu on kaasatud õpetajad. Tegevust analüüsitakse ja parendakse regulaarselt, toimub tagasiside põhilistelt huvigruppidelt.
- Eesti keeles õppe läbiviimisel on eeskujuks juhtkond, kes rakendab enda läbiviidavates tundides keelekümbluse põhimõtteid ja aktiivõppe meetodeid, mida näidatakse heal meelel kõigile.
- Kool on ilma suurema ressursikuluta viinud sisse koostöise planeerimise, st keelekümblusõpetajad võtavad aega, et ühiseid eesmärke kooskõlastada. Õpetajate vahel toimub tõhus koostöö.
- Tunnid on terviklikud: eesmärgiseade, mitmekesine teemakäsitlus, refleksioon ja kokkuvõte, vahelduseks liikumispausid. Klassides valitseb loomulik õhkkond, seega eestikeelne tund on tavapärane.
- 2016. a lõpetas esimene lend hiliskeelekümblusklassi õpilasi, kelle tulemused olid ootuspäraselt head.
- Koolis toimub kõikides klassides eestikeelne õpe vähemalt 40% mahus.
- Hariduslik erivajadus ei takista lastel õppimist keelekümblusklassis.
- Koostöö vanematega on muutunud partnerlussuhteks.
- Lastevanemate soovil alustas kool varase keelekümblusprogrammiga 2016.a septembris.
- Pedagoogiline personal on kompetentne, nende hulgas on LAK-õppe koolitajaid ja haridusvaldkonna nõustajaid.
- Kool on aktiivne keelekümbluse partner, kes võtab heal meelel vastu õpetajaid jt huvilisi keelekümblusmetoodika tutvustamiseks.